Agar g'ildirak teshilgan bo'lsa, nima qilish kerak: aniq va nostandart maslahatlar.

Agar   g'ildirak teshilgan bo'lsa, nima qilish kerak: aniq va nostandart maslahatlar.

Bunday bezovtalikdan hech kim sugurtalanmagan: g'ildirak to'satdan bosimni pasayib ketdi va bir daqiqa oldin qulay salonda jim o'tirgan haydovchi muammoga duch keldi: nima qilish kerak?

Dastlab, zamonaviy avtoulovning shinalari teshilishini bilib sezih kerak. Shuning uchun, haydovchi rul kuchlanishini , g'ildirak shovqini va ko'rsatkich paneldagi shinadagi havo bosimi ko'rsatkichlarini kuzatishi kerak (agar mavjud bo'lsa). Agar teshilgan g'ildirak o'z vaqtida sezilmasa, shinalar to'liq chaynaladi va uni ta'mirlash masalasi olib tashlanadi: faqat almashtirish.

Ammo biz teshikni vaqtida payqab qolganlikdan kelib chiqamiz. Agar bo'shab qolgan shina alomatlari bo'lsa - avtomashinani chetga tortish, g'ildirak yonidan gumburlash yoki ritmik shovqin, qattiq tebranish - siz tezlikni silliq pasaytirib, xavfsiz joyga yon tomonga sekin o'tishingiz kerak. To'g'ridan-to'g'ri yo'lda 

Shina diagnostikasi

Har qanday holatda ham haydovchi bo'shab qolgan g'ildirak muammosini o'zi hal qila olmaydi. Muammoni hal qilish strategiyasini darhol aniqlash uchun siz teshikni  yoki havo qochqinni topishga harakat qilishingiz kerak.

  • Tinglang. Agar havoni hammasi hali ham shinadan chiqmagan bo'lsa, siz ba'zida xirillashni eshitishingiz mumkin va teshikni lokalizatsiya qilishingiz mumkin. So'ng  nima qilish kerakligi unga bog'liq. Shubhali joyga suv quyib teshikni aniqroq belgilashingiz mumkin: chiqayotgan havo rezina ustiga tutilgan suv qatlamini pufakchaga aylantiradi.
  • Vetilni qattiq burab silkitib ko'ring - ko'pincha diskdan chiqishda yorilib, havo o'tkazib yuboradi. Darhol aytaylik, uni faqat yuqori malakali haydovchilar o'zlari almashtirishi mumkin, qolganlari esa faqat shikastlangan g'ildirakni zaxira shina bilan almashtirib, ta'mirlashga olib borish mumkin.
  • Nipeini tekshiring. Ehtimol, nosoz nipel (g'altak) orqali havo chiqishi mumkin. So'lak bilan tekshirishning eski, ammo aniq usuli barcha haydovchilarga ma'lum:amin bo'ling, havo so'lakni pufak shaklida puflamoqchi emasligini. Agar u hali ham urinib ko'rsa, g'altak muvaffaqiyatsiz tugadi. Agar zaxira shina bo'lmasa, havo chiqarishga urinayotgandek bo'lsa, ingichka asbob bilan qopqoqni ko'tarib, zararlangan nipel orqali havoning chiqishini to'xtatishga harakat qiling. Bu vaqtinchalik chora, lekin ko'pincha samarali.
  • Shinaning yon devorlarini tekshiring. Shinaning shikastlanishini ko'rishning eng oson yo'li yon devorda, ammo bu joyda teshik kamdan-kam hollarda o'z-o'zidan paydo bo'ladi, bu odatda g'ildirakning katta chuqurning chetlariga urilishi natijasida yuzaga keladi. Shinaning tuzilishi shundan iboratki, dala sharoitlarida faqat yon devoridagi kichik teshikni (taxminan 5 mm) yo'q qilish mumkin, shundan keyingina ventil orqali shinaga puflanadigan maxsus ta'mirlash aralashma- germetik moddasi mavjud bo'lganda.

    • Protektorni tekshiring. Asosan, teshik, yugurish yo'lakchasida paydo bo'ladi va muammoli joyni, ko'pincha, undan chiqib turgan narsa  bildiradi, aslida ushbu narsa muammoga olib kelgan bo'ladi- mix, shurup, sim bo'lagi. Uni darhol olib tashlashga shoshilmang.
    • Diskning chekkasini g'ildirak bilan birlashtirish. Bu havo chiqishi mumkin bo'lgan joylardan biridir. Buning sababi teshik emas, balki asfalt chuqurida eziilgan yoki zanglagan disk. Jiddiy tzilgan joyni, faqat maxsus uskunada to'girlash mumkin, ammo ba'zilari (po'lat disklar) odatdagi bolg'aga bo'yin singadi - garchi, bundan keyin yaxshirogi ustaxonaga borish . Korroziya sababli havo chiqarishi, g'ildirakni demontaj qilgandan keyin "davolanadi", ammo bunday nosozlikning yahshi tomoni shundan iboratki, shinalar havoni juda sekin yo'qotadi.

    Yechim variantlari  

    Avvalo, bo'shab qolgan shinani ta'mirlash yoki zaxira shinaga almashtirish uchun uni zudlik bilan demontaj qilishga shoshilmang. Havoning chiqishi intensivligini aniqlashga harakat qiling. Balki, shinani kompressor yoki nasos urish yo'li  bilan havoga to'ldirib , eng yaqin shinasozlash joyiga haydab borish osonroq bo'lishi mumkin, bu erda mutaxassislar u bilan shugullanishadi . Ba'zi hollarda, masalan, bitta zaxira g'ildirak mavjud bo'lganda, ikkita g'ildirak shikastlangan bo'lsa, faqat vaqti-vaqti bilan eng yaxshi saqlanib qolgan shinaga havo urib, tehnik xizmat ko'rsatish stantsiyasiga etib olishingiz mumkin. Shinaning diskka tushgan joyidagi havo chiqarish va protektorda teshilish, bu borada "umid baxsh etadi" - odatda bunday shikastlanish havoning intensiv tarqalishiga olib kelmaydi, ya'ni g'ildirakka havo urib , ustaxonaga etib borish mumkin.

    Agar g'ildirakni joyida ta'mirlash to'g'risida qaror qabul qilingan bo'lsa, quyidagi maslahatlarga amal qiling.

    • Buzilgan ventil - deyarli umidsiz variant, uni yo'lda tiklash ilojisi yo'q.

    . Ammo, agar g'ildirakni shishirgandan so'ng, ventilga tegmasa,  egilmasa, u havoni ahamiyatsiz miqdorda chiqaradi, shunda siz tez bo'lmasada, balki haydashni davom ettirishingiz mumkin.

    • Protektordagi teshikdan havo intensiv ravishda chiqib ketayotganda, mos vintni teshikka burab qo'yish mumkin. Ushbu uslub muammoni to'liq hal qilmaydi, ammo bu sizni ta'mirlash joyiga borishga imkon beradi.

     

    • Agar avtoulo'vda ta'mirlash to'plamida balo'nchik shaklida germetik mavjud bo'lsa, uni ko'rsatmalarga muvofiq ishlating - bu juda samarali va undan foydalanish oson.
    • Agar qo'pol chuqurchaga duch kelish natijasida disk ezilgan bo'lsa yoki g'ildirak umidsiz ravishda kesilgan bo'lsa, uning ichiga mos o'lchamdagi kamerani joylashtirib, muammoni vaqtincha hal qilishingiz mumkin. Buni dala sharoitida hamma ham qila olmaydi va kamerani biron joydna olish kerak. Ammo shunga qaramay, ushbu variantni yodda tuting - bu hatto diskni qayta tiklash uchun uskunalar bo'lmagan yoki shinalarni jiddiy ravishda ta'mirlashga iloji bo'lmagan, kichik shinalar ustaxonasida ham mumkin.

                           Teshikli g'ildirak bilan mashg'ul bo'lganda, xavfsizlik haqida unutmang. Avvalo, yo'l harakati qoidalari va aql-idrok talabiga binoan, avtoulov orqasida favqulodda to'xtash belgisini qo'yishingiz kerak. Ko'tarish moslamasini ishlatganda, mashinaning havoga mahkam o'rnashganligiga ishonch hosil qiling.

Belgilangan matnni tinglash uchun quyidagi tugmani bosing Powered by GSpeech